Top Social

lauantai 8. huhtikuuta 2017

Team Noora

Mä oon ihan yleisesti sitä mieltä, et meidän naisten pitäis tukea toisia. Aina. Työelämässä, rakkaudessa ja muuten vain kaikessa. Tuntuu välillä että meitä oikein usutetaan kilpailemaan toisiamme vastaan. Kumppaneista, työpaikoista, onnistumisista? Miksei se mene samanlailla miehillä? Mä itse oon oppinut olemaan kilpailematta mun ystäviä vastaan ja olemaan tukeva ja aidosti iloinen heidän puolestaan vasta näin vanhempana.




Jostain kumman syystä nuorempana olin helposti katkera ja kateellinen muille menestyksestä. Omat epävarmuudet, kilpailuhenkisyys ja nuoruus ajoi mua kokemaan muiden naisten menestyksen negatiivisena asiana, jos itse en menestynyt. En tiedä onko tää joku juttu mihin yhteiskunta meidät vain vääntää, mutta tuntuu että toinen nainen on aina toiselle naiselle susi. Vaikka asian ei pitäis todellakaan mennä niin. Muistan myös muutamien ystävieni suhtautumisen jos mulla meni jokin asia hyvin, niin he yrittivät heti viedä sitä menestymisen iloa pois. Ja tein itse samaa, koska tunsin että toisen onnistuminen on minulta pois, vaikka se on just päinvastoin.



Kyllähän kilpaileminen boostaa sua tekemään kahta kauheammin duunia asioiden eteen, mutta se kilpailu tulisi olla vain sua itseäsi vastaan. Oon niin onnellinen, että en enää vertaa itseäni muihin, tai muiden menestymiseen. Jos mun ystävä onnistuu jossain, oon aidosti iloinen hänen puolesta. Kannustan mun ystäviä elämässä ja odotan heiltä samaa. "Sä pystyt siihen." Pieni lause, iso tarkoitus. 



Varsinkin blogimaailmassa oon oppinut, että muiden menestyminen tai onnistuminen ei oo multa pois. Tää ala on vielä tosi alkutekijöissään Suomessa, vaikka ollaankin menty hurjasti jo eteenpäin. Kaikki onnistumiset mitä kuka tahansa saa, on positiivista. Se ei ole keltään muulta pois. On hyvä että tätä tekemistä katsotaan koko ajan enemmän ja enemmän ammattimaisemmin, ja vaikka ammatikseen blogia Suomessa pitää vain harvat ja valitut, niin oon varma että se luku tulee nousemaan muutamien vuosien sisään todella suuresti. Ja se on muiden menestymisen ansiosta.

Tutustuessani muihin bloggaajiin, oon myös huomannut sen ystävällisyyden määrän, kannustamisen ja aidon kehumisen, jota olisin itsekin varmasti nuorempana kaivannut. Ihanaa huomata kun ihmiset on aidosti iloisia sun puolesta. Mä toivon, että tällainen levittyy myös muualle. Ihan kaikkialle työelämään.



Joten siksi Team Noora, haha! Tää aihe tuli mulle jotenkin eilen mieleen kun muokkailin näitä kuvia, mutten osannut vielä silloin kirjoittaa mun kaikkia ajatuksia järkevästi alas. Nukuin yön yli, ja tää teksti tuli kuin itsestään. Tuetaan hei toisiamme, eikä olla tarkoituksella ilkeitä. Me naiset tarvitaan toisiamme, ja toistemme tukea ja apua aina silloin tällöin. Eikä se ole mitään heikkoutta. Meidän tulee pitää yhtä, ja kannustaa toisiamme. Ei taistella toisiamme vastaan, siitä kun ei ole mitään hyötyä kellekään. Girl power!!

Herättääkö tää aihe sulla mietteitä? xx
16 kommenttia on "Team Noora"
  1. Niiin täyttä totta joka sana! Itse myös oon oppinut bloggaamisen ja matkustamisen kautta olemaan aidosti iloinen muiden puolesta, se on jotenkin avartanut silmiä niin paljon ja se kun osaa iloita muiden puolesta tekee myös itsestä onnellisemman. Osasit kyllä pukea sen niin hyvin sanoiksi, upea teksti Ninni! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! En tiedä miten se mullekin on vielä avannut silmiä enemmän, et kun on mukana näissä blogitouhuissa! :-) Kiitos paljon Jenny <3

      Poista
  2. Tää on kyllä asiateksti, ei mitään lisättävää! Ihailen, kuinka uskaliaasti tuot omia mielipiteitäsi esiin, se on aivan mahtavaa! Itekkin oon aivan yllättynyt, kuinka kannustavia kaikki muut bloggaajat ovat. Onneksi ovatkin.
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla Sini! :-) Ja kun aloitin tän blogin kirjoittamisen, niin se yks puoli oli mulla se et pääsee kirjoittamaan omia mielipiteitään!

      Poista
  3. Täyttä asiaa tää teksti! Oon miettiny aina et miks suurimman osan naisten pitää kilpailla joka asiasta ja oll katkeria toiilleen! Onneks kuitenkaan kaikkien kanssa ei ole sama juttu vaan jotkut osaa onneksi iloita toisen onnistumisesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, kiitti Miina! :-) Ja niinpä, nimenomaan! Onneksi niitä 'hyviäkin' tyyppejä löytyy!

      Poista
  4. Asiaa Ninni!<3 Tuli just mieleen lähipäivien keskustelut bloggaaja ryhmässä missä just puhuttiin tästä toiminnasta.. Mua jotenkin suututtaa liian kateelliset ja katkerat ihmiset, jotka yrittää usein polkea muita alas ilkeillä kommentoinneillaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Niinpä, tollanen on kyllä tosi ikävää!

      Poista
  5. Tosi hyvää tekstiä jälleen kerran! Mun kaveripiirissä tosin ei oo ollu näin. Kaverit ovat yleensä sanoneet että pystyisin parempaan ja tyydyn liian vähään. Tavoittelen liian pieniä asioita. Pitäisi ruveta lääkäriksi tai asianajajaksi, kurkottaa siihen kaikista hankalimpaan ammattiin ja päästä muiden yläpuolella. Tässä kahden vuoden aikana oon kuitenkin tavannut uusia ihmisiä ja he ovat puolestaan tukeneet jokaisessa päätöksessä. Samoin myös pikku hiljaa ystävänikin ovat alkaneet tajuamaan ettei välttämättä se kirkkaiman tähden kiinni saaminen ole tärkeintä. Se on että tekee sitä mikä tuntuu oikealta ja niihin sitä kannustusta täytyy antaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paula! Mielenkiintoista kuulla miten siellä onkin noin päin! Mut onneks vaan sä itse tiedät mitä sä haluut tehdä ja teet niin :-)

      Poista
  6. Tässä on niin paljon asiaa! Mulla on vastaavan lainen postaus kanssa tuloillaan joten tukkäsin tästä kovasti:) ja haha miten hyvä otsikko ja toi t-paita oli ihan ykkönen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Janette! :-) Mä täällä jo mielenkiinnolla odottelen että minkälainen postaus sulta on sieltä tulossa! Ja joo tajusin vaan ihan ystäkkiä miten toi paita sopi tähän tekstiin haha! :-D

      Poista
  7. Ihana kirjoitus! Naisten, etenkin nuorten, tulisi kyllä ehdottomasti tukea toisiaan nälvimisen ja katkeroitumisen sijaan. Erityiskehu blogin ulkoasusta, mun mielestä tää on ihanan rauhallinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja mä olen niin samaa mieltä! :-) Ja ihana kuulla että ulkoasu miellyttää!

      Poista
  8. Vitsi mikä postaus ja vitsit miten asiaa sä nainen puhut ♥ Mun mielestä jokaisen tulis löytää positiivista elämästä ja nauttia, eikä keskittyä muiden kiusimiseen :-)

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirveesti Emmi!! <3 Näin juuri, oon ihan samaa mieltä sun kanssas!

      Poista