tiistai 4. huhtikuuta 2017

My make up: Varjostukset ja korostukset

* tuotteet saatu yhteistyössä Beayty Pop Upilta

Oon jo pitkään täällä puhunut, että voisin tehdä teille jonkin näköisen meikkitutoriaalin! Noh, nyt se päivä on koittanut. Ajattelin aloittaa nää meikkijutut täällä mun varjostuksista ja korostuksista, ja siitä miten mä ne teen. Oon tosi eri näköinen ilman meikkiä, ja pääasiassa se johtuu siitä,  että mä muotoilen meikkaamalla paljon mun kasvoja. Korostuksilla ja varjostuksilla oikeesti saa ihmeitä aikaan, ja näytänkin nyt teille että mitä mä teen ja millä!



Sanoisinko että tärkeimmät välineet mun meikissä ylipäätänsä on Beautyblenderit*, eri kokoisina ja näköisinä. Käytän tällä hetkellä Nyxin Correct & Contour* palettia ja tuota puuterimaista korostus - varjostus palettia eniten. Ja yks mun suosikeista on Nyxin Concealer Wand sävyssä 01. Ilman näitä en voisi elää, haha!



Aloitan meikinpohjustus voiteella, ja sen jälkeen levitän meikkivoiteen pisaroina kasvoille ja blendaan sen kosteutetulla beautyblenderillä. Tykkään siitä, että beautyblenderillä saa tosi tasaisen ja kevyen lookin, sillä en voi sietää tunkkaisen näköistä meikkipohjaa! Mulla on käytössä tällä hetkellä beautyblender pure, joka sopii hyvin mun herkälle iholle!

Seuraavana siirryn varjostuksiin. Levitän peitevoidesiveltimellä kasvoille tummaa väriä, poskiluun alapuolelle, nenän sivuille ja päähän ja leuan alapuolelle. Tykkään muotoilla leukaa aika radikaalisti, ja noiden beautyblender micro.minien ansiosta varjostukset saa häivytettyä todella helposti ilman että ne näyttää tuhnuisilta. 

Seuraavana korostan ja peitän muutamia kohtia mun kasvoista. Levitän aika rankalla kädellä tuota Nyxin vaaleaa peitevoidetta silmän alusille, nenänvarteen poskiluiden varjostuksien alapuolelle, leukaan ja otsaan. Blendaan osan näistä korostuksista micro.minillä ja osan normaalilla bb:llä! Tän jälkeen puuteroin kasvot kauttaaltaan, ja teen kulmat ja silmämeikin.



Vielä viimeisenä levitän puuterimaista poskipunaa beautyblender blusherilla, ja tuputtelen blusherin ohuemmalla kärjellä highlighteria kulmaluulle, nenän päähän, amorin kaareen ja poskien korkeimpaan kohtaan. Tää blusher oli mulle ihan uus tuttavuus, ja samoin se että beautyblendereitä voi käyttää myös puuterimaisten tuotteiden kanssa! Mutta tää myös toimii!


Ja tadaa! Mun valmis, ihan normaali arkimeikki. Pidän aika vahvoista korostuksista, mutta ne pitää kuitenkin näyttää hyvin häivyttyneiltä, ja beautyblender hoitaa kyllä sen puolen. En varjosta otsaani voidemaisella varjostus värillä, vaan tuputtelen hieman aurinkopuuteria reunoille.



 Oon aika hysteerinen kaikkien meikkisiveltimien hygieenisyydestä, ja sama pätee beautyblendereihin. Pesen ne joka meikkaus kerran jälkeen, ja jätän kuivumaan ne seuraavaa kertaa varten. Ne voi pestä ihan marseille saippualla, mutta mä itse käytän tällä hetkellä bb:n omaa solid blendercleanseria* joka saa kyllä plussaa ihanasta tuoksusta!

Käytättekö te beautyblendereitä? Mitä mieltä ootte tällaisista tutoriaaleista, yay or nay? 

20 kommenttia:

  1. Sä oot kyllä taitava meikkaaja :) Tosi mielenkiintoinen tämmöinen tutorial! Taas opin jotain uutta. Mun pitäis varmaan mennä johonkin meikkausopastukseen, koska oon ihan tumpelo meikkaaja :D Ja en, en osaa käyttää beautyblenderiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Haha, en itse kyllä pidä itseäni mitenkään erityisen taitavana, mutta tykkään meikata! :-) Kannattaa opetella käyttämään beautyblenderiä, se on nimittäin ihan super!

      Poista
  2. Ehdottomasti yay! Lisää tämmösiä:) ja komppaan edellistä, oot kyllä taitava meikkaaja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Suunnitelmissa oli kyllä toteuttaa samantyyppisiä postauksia jatkossakin. Kiitos :-)

      Poista
  3. Tosi kiva postaus, tällaista olin jo odottanutkin siulta! :) Monesti tuntuu että itse kun teen kunnon contourit kasvoille, ne jäävät silti tosi tunkkaisiksi vaikka kuinka yrittäisin häivytellä rajoja :/ Voisinkin kokeilla tuota NYXin correct & contour palettia, siinä sävyt näyttävät ainakin sopivan vaaleilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Tuuli! :-) Varjostukset on sellaisia varsinkin kun käytetään puuterimaisia tuotteita, että ne jää helposti liian tunkkaisiksi ja eivät häivyty kunnolla, sen takia itsekin kokeilin tuota voidemaista palettia! :-)

      Poista
  4. Niin hienot nää kuvat :D Ja juu lisää tällasia tutoriaaleja!
    Ite käytän beautyblenderiä ja ajatus jonku muun tuotteen käyttämisestä meikkivoiteen levittämisessä tuntuu oudolta. Sormiakaan en enää haluu käyttää, ku tuntuu jotenki kivemmalta ku niitä ei tarvii sitten käydä kesken meikkaamisen pesemässä.

    http://paula-beautyqueen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos! :-D Joo katsotaan jos laittaisin lisääkin toteutukseen! Beautyblender on kyllä sellainen työkalu mullekin että ilman sitä ei vaan pärjää!

      Poista
  5. Oi ihanaa, että oot jaksanut panostaa näin hyvin näihin kuviin ja oot kyllä taitava meikkaamaankin ♥

    https://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi kiitos Emmi! Ihana kuulla <3

      Poista
  6. Tosi kiva tää tutoriaali, näitä olisi kiinnostava nähdä lisää jos innostusta sinulla riittää :) Ite oon käyttäny vain feikkejä beautyblendereitä mutta niiden muoto on kyllä tosi hyvä meikkivoiteen levitykseen ja häivytykseen. Aito voisi toki olla vieläkin parempi kuin feikit :)
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos Sini! :-) Kyllä multa ainakin löytyy kiinnostusta tehdä näitä! Mäkin käytin ennen niitä 'feikkejä' ja voin ihan käsi sydämmellä sanoa et kyllä eron huomaa tuohon aitoon! Jatkossa itse ainakin ostan vain aitoja beautyblendereitä! :-)

      Poista
  7. Mulla on beautyblenderiä vastaava meikkisieni käytössä ja tykkään kyllä! Seuraavaksi on trkoitus kyllä ostaa se ihan oikea bb ja noi minit kiinnostaisi kanssa:) korostukset ja varjostukset on mulle vielä aika uus juttu mutta sä saat tehtyä noista niin siistit ja kuitenkin luonnolliset että ehkä mäkin uskallan lähtee harjotteleen:)

    https://simplylovingstyles.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla ihan oikeaa bb'tä sillä siinä kyl huomaa eron! :-) Noi minit on kans tosi käteviä just esim. silmien alusille ja varjostusten blendaukseen! :-) Siitä vain kokeilemaan!

      Poista
  8. Kaunis ja simppelimeikki, sekä selkeät kuvat ja ohjeet :-) En käytä itse beautyblenderiä, mutta rt:n meikksieni löytyy kyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Tosi kiva kuulla! Tuollaiset meikkisienet on kyllä arjen pelastus!

      Poista
  9. Todella hyvä ja kattava juttu. :)

    VastaaPoista
  10. Kivan kevyen näköinen lopputulos! Usein törmää sellaisiin kuviin, joissa contouring on tehty liian paksuksi ja näyttää niinkuin kasvoilla olisi tyyliin joku erillinen maski. Jäin kyllä vähän kaipaamaan sellaista edestäpäin otettua ennen/jälkeen -kuvaa, kun alussa kerroit että kasvot muuttuvat huomattavasti meikin ansiosta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Juulia! :-) En itsekään tykkää sellaisista maskimaisista contour meikeistä yhtään! Ja siis joo, nyt täytyy myöntää et mun piti ottaa edestä päin hyvät ennen jälkeen kuvat, mutta ne unohtui ihan täysin haha... Ens kerralla sit!

      Poista