Top Social

tiistai 7. helmikuuta 2017

Foodin Superfood

Viime viikolla meillä oli tosi kiva ilta tiedossa, nimittäin JKL-BLOGIT ja Foodin järjestivät bloggaajille superfood-illan! Tiedossa oli raakasuklaan valmistusta, ja nyt täytyy sanoa että liikuttiin sellaisilla aihealueilla joista mulla ei ollut mitään hajua. Olin kuullut Foodinista aikaisemminkin, ja todella kiinnostunut heidän tuotteistaan, joten olin tietenkin innoissani mukana illassa! 

Eniten Foodinissa mua kiinnostaa eettisyys ja tuotteiden puhtaus. Totta kai myös paikallisuus on yksi asia minkä haluan ottaa esille, sillä Foodinilla on tuotantotilat ihan täällä Jyväskylässä! 


 "Foodin on Jyväskyläläinen perheyritys, joka on maahantuonut ja valmistanut luomuelintarvikkeita jo vuodesta 2009. 
Valikoimassamme on lähes 200 eri raaka-ainetta aina vaikuttavimmista yrteistä proteiineihin ja viljoihin. Kaikki tuotteemme ja koko tuotantoketjumme ovat täysin gluteenittomia.
Toimintamme kulmakiviä ovat raaka-aineiden laatu, puhtaus, aitous, sekä eettisyys ja kestävä kehitys."



Valmistin, maistoin ja haistoin ensimmäistä kertaa raakasuklaata, goji- ja mulperi-marjoja, ja koin hetkessä superfood -valistuksen! Oon siis ollut täysin pimennossa tästä kaikesta, kookosöljy nyt tietenkin multa löytyy, muttei mitään muuta! Imin itseeni niin paljon tietoa kuin vaan pystyin, ja tuntuu että oon nyt super innostunut ja inspiroitunut kaikesta tästä. Raakasuklaakin oli yllättävän hyvää, ja mua jäi hieman kutkuttamaan Foodinin raakasuklaan valmistuspaketti. Meidän valmistamista raakasuklaista löytyi kookoshiutaleita, osasta goji-marjoja, cashewpähkinää ja sitruuna aromia, ja ne oli muuten hyviä.

Saatiin myös matkaan ihanat goodie bagit, joihin Aino valitsi meidän toivomuksien perusteella muutamat tuotteet. Ajattelinkin kertoa teille nyt tuotteista, että mitä sain ja miltä ne on vaikuttaneet!



Ensimmäisenä mulle kaikkein vierain tuote, eli Opti-MSM. Tästä olin siis kuullut, muttei mulla ollut pienintäkään hajua miten tätä edes käytetään, haha. En ole vielä uskaltanut tätä maistaa koska luin jostain että tää on kitkerän makuista, mutta enköhän mä kohta uskalla!

"MSM on yksi elimistömme tärkeistä ravintoaineista, jota emme saa enää luonnosta siinä määrin, kun aikasemmin. MSM:ää esiintyy elimistössämme luonnollisesti ja saamme sitä pienissä määrin ravinnosta. OptiMSM edistää mm. kynsien, nivelten ja hiusten hyvinvointia. Se on erinomainen lisä kolotuksen, niveltulehduksien, kramppien ja mm. ruoansultauksen parantamiseen."


Seuraavana tuotteena oli Viherjauhe. Tää oli sen verran tuttu, että olen joskus ostanut vehnäorasta ja sekoittanut sitä joka aamu lasilliseen vettä. Yllätyin kuitenkin siitä, että tää Foodinin viherjauhe ei ollut läheskään niin pahan makuista kuin vehnäoras mitä olin aiemmin maistanut!

"Viherjauhe Original on helppokäyttöinen ja monipuolinen yhdistelmä maailman ravinteikkaimpia vihreitä sekä maalta että vedestä. Sekoitukseen käytettävät viherjauheet ovat kylmäkuivattuja kasvien ravinteiden säilymisen ja parhaan imeytymisen takaamiseksi." 

Viherjauhe sisältää siis aivan käsittämättömiä määriä vitamiineja, rautaa ja hivenaineita, joten varsinkin mulle jolta saattaa välillä kasvikset jäädä lautaselta, niin tää on oiva tuote!


Viimeisimpänä sitten kahteen mun lemppariin, eli vaniljan makuiseen Heraproteiiniin ja Reilun Kaupan kookosöljyyn! Multa on juuri kookosöljy loppumaisillaan, joten tää oli hyvä tuote mulle. Arvostan suuresti sitä, että tää on Reilun Kaupan tuote.

Oon teille höpötellytkin, että aloitin treenaamisen aktiivisemmin tuossa vuoden vaihteessa. Mulla on ollut toistaiseksi kaikki palautusjuomat ja muut hieman hakusessa, enkä ole vain löytänyt miellyttävää vaihtoehtoa. En voi sietää kaupan keinotekoisen makuisia ja sokerisia palautusjuomajauheita, mutta tästä Foodinin Heraproteiinista olin innoissani. Ensinnäkin, tää on valmistettu Suomessa. Toisena mua miellyttää tässä maku, aito vanilja on kivan raikkaan makuinen ja tää toimii esimerkiksi palkkarina tosi hyvin!


Saas nähdä, jos tämäkin tyttö innostuisi vielä enemmän näistä superfoodeista, sillä tässä avautui mulle juuri täysin uusi maailma! Eli todennäköisesti täällä tullaan näkemään jatkossakin superfood ja raakasuklaa hömpötyksiä, mutta sehän on aina kiva! Alussa kun tämä villitys tuli, niin olin sitä porukkaa jota ei voinut vähempääkään kiinnostaa, mutta näköjään kaikki aikanaan! Tuo Viherjauhe on ainakin ollut tosi hyvä tuote, ja sillä olen saanutkin aamut hyvin käyntiin. Pitäisi vain uskaltaa maistaa tuota MSM'ää, löytyykö teiltä vinkkejä tän nauttimiseen? Mua jäi myös kiinnostamaan Maca-jauhe, mutta eikö niin että kaikki aikanaan! Onko superfoodit teille tuttuja?
2 kommenttia on "Foodin Superfood"
  1. Kuulostaapa hauskalta tapahtumalta! Mua oli toi raakasuklaa kiinnostanu kans tosi pitkään ja kun vihdoin sitä uskalsin ostaa nii oli kyllä tosi hyvää, vois iteki yrittää ihan tehdä sellasta kotosalla :Dd Ja maca-jauhe on ollu ikuisuuksia myös mun ostoslistalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se oli! :-) Se on vähän kuin tummaa suklaata! Mutta se vie hetkessä kyllä makeanhimon, eli toimii!

      Poista