Top Social

sunnuntai 29. tammikuuta 2017

Tammikuun tavoitteet

Hei ihanaa sunnutaita tyypit! Fiilis on täällä vähintäänkin yhtä kiva kuin näissä kuvissa, ja aion nauttia aamukahvin rauhassa ja suunnata sen jälkeen Anniinan kanssa salille. Tuntuu et tää vuosi on alkanut kauhealla vauhdilla, ja hullua että kohta ollaan jo helmikuun puolella. Kuukauden alussa kirjoittelin teille mun alkavasta herkkulakosta (postaus täällä) ja ajattelin tulla nyt jakaa teille fiiliksiä siitä, että miten mulla on sujunut!



Alku oli tosi hankalaa, se täytyy myöntää. Mun kroppa oli niin tottunut kaikenlaiseen naposteluun ja siihen sokerin määrään. Makeanhimo hellitti onneks aika nopeesti, ja esimerkiksi paistetut banaanit helpotti niitä heikkoja hetkiä! Viikonloppuna tuli muutamaan kertaan tehtyä lehtikaalisipsejä jotka korvasi tosi hyvin Netflix maratoonien herkkuja. Ja nyt kun miettii tätä viimeistä viikkoa, niin suurin osa mieliteoista on jäänyt kokonaan pois.



Houkutuksia on tietenkin ollut, varsinkin kun Eero syö lähestulkoon joka ilta herkkuja vieressä. Oon kuitenkin toosi ylpeä itsestäni, koska oon selvinnyt joka houkutuksesta ja olo on mitä loistavin. Kuukausi vaihtuukin ihan kohta, enkä oo ihan varma vielä että miten tästä jatkan. Sen oon päättänyt, että takaisin vanhaan meininkiin ei oo paluuta, enkä aio myöskään olla lopun ikääni herkkulakossa. Oon pohtinut vaihtoehtoja 'karkkipäivän' ja esim juhlien suhteen, mutta uskoisin että se mun toimintatapa löytyy vain kokeilemalla.


Ja vaikka mulla ei ollut mitään konkreettisia tavoitteita treenien suhteen, niin silti sali on tullut nopeesti osaksi mun arkea. Saa nähdä mihin tää kaikki lähtee tästä kulkemaan, en oo kuitenkaan koskaan ollut mikään kurinalainen treenaaja. Tykkään nauttia elämästä, ja sen takia tää herkkulakko oli vaan väliaikainen vieroituskeino liiasta herkuttelusta. Tästä on hyvä jatkaa kohtuudella eteenpäin, ja löytää se kultainen keskitie kaiken suhteen. Terveellisiä ruokia ja herkkuja tulee kuitenkin löytymään täältä jatkossa, sillä innostuin ehkä hieman uusien reseptien kokeilusta! Joten toivottavasti ette sitä ainakaan pistä pahaksenne! Mitkä fiilikset sieltä löytyy? Onnistuiko teillä tammikuun herkuttelu lakot? 
14 kommenttia on "Tammikuun tavoitteet"
  1. Munkin mielestä tää vuosi on lähtenyt hurjan nopeasti käyntiin! Mulla ei oo ollut sen kummempia herkkulakkoja tai tipatonta tammikuuta, mutta treeni kulkee täälläkin (miljoonan muun kanssa). Jotenki aina uudesta vuodesta saa tavallaan puhtia ja siihen varmaan vaikuttaa myös se, että päivät alkaa valostumaan ja kevät häämöttää. Aurinkoiset kelit vaikuttaa oikeasti mieleenkin. Hyvä mieli ja itsetunto vaikuttaa kroppaan ja olotilaan. Mä ainakin uskon niin. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis kauheaa vauhtia on kyllä aika mennyt, kun miettii että kohta on jo ystävänpäivä! :-D Uusi vuosi on kyllä hyvä boosti aina, mut se todellinen haaste on just saada kaikki 'lupaukset' pysymään mukana koko loppuvuoden! Itselläkin oli tavoitteena hyvä olo, ja sen saavutin tosissaan!

      Poista
  2. Ainiin ja pakko mainita vielä: Törkeen ihana matto! ❤ onko nää kuvat sun kotoa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos! :-D Joo nää kuvat on meiltä kotoa, ja tuon maton ostin alesta vuosi sitten muistaakseni Mattokympistä! :-)

      Poista
  3. Tosi kiva postaus ja ihania kuvia :) Itelläkin tavoitteena saada herkuttelu just sellaiseen pisteeseen, ettei joka päivä olisi mielitekoja tai pientä ahdistusta asiasta. Mut sulla näyttääkin nyt sujuvan jo tosi hyvin sen suhteen. Jään ehdottomasti seurailemaan sun blogia!

    https://ihantosissaan.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :-) Sama meininki siellä siis! Mä oon nyt päässy alkuun tän jutun kanssa, ja jatkosta on varmasti tulossa lisää postauksia! Ja tosi kiva kuulla, tervetuloa seuraamaan!

      Poista
  4. Mulla ei oikeastaan oo tullut herkkulakkoiltua, mut oon koittanut pitää herkut yhtenä päivänä viikossa. Oon nimittäin kans huomannut ton, et jatkuva napostelu jää helposti tavaksi... Hienosti oot kyl ite vetäny koko kuukauden lakon! Tammikuu vielä tuntuu aina jotenki tosi pitkältä ainaki mun mielestä, et mitenhän olisin ite pärjänny :D xx

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mullakaan aiemmin, mut olipahan kokemus! Jatkuva napostelu on paha tapa, ja siitä just vierottauduin! Ja kiitos, ei tää helppoa oo ollut, mut nyt ajattelin just jatkaa jollain yhdellä herkkupäivällä per viikko :-)

      Poista
  5. Tammikuu meni älyttömän nopeasti, vastahan oli joulu :|

    Mulla ei varsinaista herkkulakkoa ole ollut, viime vuonna onnistuin vähentämään herkuttelua huomattavasti mutta nyt tarvisin asian suhteen pientä kurinpalautusta. Oon ylpeä itestäni, et sain pidettyä tipattoman tammikuun, vaikka teki mieli lähtä bilettämään kun kaveritkin meni. Lopulta se oli kuitenki todella helppoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Tällaiset lakot tekee aina välillä hyvää, ja tulee palattua takaisin jaloilleen herkkujen, tai esimerkiksi juhlimisen suhteen! :-) Hienoa että oot pystyny olee tipattomalla!

      Poista
  6. Ihanan motivoiva postaus! Itellä herkkulakot ei oo koskaan onnistunu, enkä oo sen koommin treenannu, mut oon vihdoin saanu treenamisen osaks arkea ja hitsit että tuntuu hyvältä! :D Vielä kun löytäis motivaation herkkujen vähentämiseen.. heh :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos hirmuisesti! :-) Tää oli munkin eka kerta tämmöisen lakon suhteen, ja oon kyllä sun kaa ihan samoissa fiiliksissä, vitsi et tuntuu hyvältä!

      Poista
  7. Moikka! Blogisi pääsi yhdeksi linkkaa blogisi -postauksen suosikikseni :)

    Voit halutessas käydä kurkkaamassa postauksen täältä

    http://sofia-emilia.blogspot.fi/2017/01/link-your-blog-my-favorite-x-2-1.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos ihan superisti! Mäpäs käyn kurkkaa ton postauksen :-)

      Poista