lauantai 14. tammikuuta 2017

Mornings

On lauantai. Tuntuu kyllä hiukan sunnuntailta, mutta en tiedä miksi. Kahvi tippumaan, ja pehmoinen fleece aamutakki niskaan. Ulkona on vielä vähän hämärää, ja ehkä muutenkin vähän harmahtavaa, mutta ei anneta sen haitata nyt, eihän? Vasta keitetyn kahvin tuoksu herättää mun makunystyrät ja on pakko käydä kaatamassa kupillinen. Hieman vaniljasokerilla maustettua maitovaahtoa ja päälle kanelia, mun vakkari aamusumppi jota ilman ei elämä hymyile. Ei niinkun millään.



Oon 110% aamutyyppi. En niinkään, että tykkäisin herätä aikaisin, vaan se että tykkään niin paljon hitaista aamuista. Sä saat rauhassa nousta, keittää kahvia, selata somea ja laittaa villasukat jalkaan. Herään normaalisti (töistä tietenkin joskus riippuen) yhdeksän ja kymmenen välillä. Tää on mulle tosi sopiva aika, mutta en kuole jos kello soikin aikaisemmin. Vihaan aamuisin kiirettä, ja jos vaikka meikkailu menee pieleen niin koko aamun aikataulu on sekaisin. Mut ei aatella sellaisia kiireisiä aamuja, ei muistella sitä eilistäkään aamua, kun myöhästyin bussista ja jouduin kävelemään lumipyryssä töihin. Nyt saa onneks vaan olla!
Vaikka työt kutsuu tänään illalla, niin fiilis on rauhallinen ja iloinen. Tuo yksi vetelee vielä sikeitä tuolla, se menee meillä aina näin. Mä herään tuntia paria aiemmin nauttimaan kahvini. Keitän lisää, ja meen sillä verukkeella herättelee tota unikekoa.



Oon myös tosi innoissani. Suunniteltiin eilen Anniinan kanssa yömyöhään reissua Pariisiin, joka toivottavasti toteutuu pääsiäisen kieppeillä. Voi jumpe! Pariisi on ollut mun listalla jo pitkään, ja ois todella ihanaa päästä sinne parhaan ystävän kanssa siemailemaan viiniä ja katselemaan kaunista kaupunkia. Nyt vaan pihistelemään pennejä tarkkaan! Kaikkein siisteintä matkustamisessa on kaikki se suunnittelu. Mut nyt mä kuitenkin jatkan mun rauhallista aamua, ja hymäilyä tulevasta. Tästäkin tulee kyllä siisti kevät! Hyvää lauantaita ihanat, tulin kirjoittelemaan teille vähän mun lauantain aamufiiliksiä! Ootteko tekin enemmän hitaiden ja rauhallisten aamujen ystäviä?

6 kommenttia:

  1. Mä oon tosi huono heräämään, vaikka haluaisin olla hyvä. Mä meinaan myös rakastan noita rauhallisia ja hitaita aamuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihen voi opetella Inka! Niin mäkin tein :-) hitaat aamut on parhaita

      Poista
  2. Ooo, niin ihanasti kirjoitettu teksti! <3 Mä oon aamuihmisiä monella tapaa, tykkään herätä aikasin ja sen avulla startata aamuni hitaammin. En ite pystyis heräämään viimehetkellä kouluun, kun mun keho vaan jäis niin pahasti lagaamaan. Sen takia onkin kultaa herätä kuudelta, tehdä aamutoimet rennosti ja mennä virkeänä kouluun kaikkien väsyneiden kanssaopiskelijoiden luokse.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 sama juttu kyllä mulla, pitää rauhassa meikata ja syödä aamupalaa jne!

      Poista
  3. Ihana blogi sulla! Mua kiinnostaisi miten tuo blogin alareunassa oleva ig kuvien liikkuva rivistö on tehty? Onko se jonkun valmiin sovelluksen kautta joka koodaa sen ? :)

    https://simplylovingstyles.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Tuo on html-koodi, jonka loin Snapwidgetissä! :-) (snapwidget.com) Sen voi tehdä siellä ja sit se vaan lisätään gadgettina tonne!

      Poista