Top Social

sunnuntai 15. tammikuuta 2017

Herkkulakko: Sokerittomat paistetut banaanit

Sunnuntai moikat! Tammikuu onkin jo puolessa välissä, ja ajattelin tulla kertomaan mun fiiliksiä herkkulakosta! Täytyy sanoa, että oon positiivisesti yllättynyt kuinka helppoa tää onkaan ollut mulle. Olen siis aivan hirveä herkuttelija, ja kaiken lisäksi laiska ruoan laittaja joten pikaruokaa tuli myös syötyä turhan paljon. Oon jättänyt kaikki herkuttelut pois, ja suunnitellut päiväni niin, että mulla on varmasti aikaa tehdä itselleni kunnon ruokaa. Parantamisen varaa löytyy vielä hieman tuossa ruokailujen säännöllisyydessä, mutta onhan tässä puolet kuukaudesta vielä jäljellä. Ja tää ei oo mikään hetkellinen muutos, vaan haluan että tästä tulee mulle jokapäiväinen juttu. Oon huomannut että jaksan paljon paremmin kun syön kunnolla, eikä mulla todellakaan ole enää niin turvonnut ja väsynyt olo mitä silloin kun aloitin tän lakkoilun! (lue täältä silloiset fiilikset)

 


Makeanhimo on kuitenkin ollut tosi kova aina iltaisin ja varsinkin niinä hetkinä, kun en oo kerennyt syömään kunnolla. Olen ihan hirveä iltanapostelija mutta oon nyt muuttanut naposteltavia herkkuja terveellisempään suuntaan, ja homma on toiminut loistavasti! Herkkujen ei tarvitse aina olla yltiö sokerisia tai suolaisia saatikaan rasvaisia!

Tammikuu on yleensä se kuukausi, kun kaikki painii jonkinlaisten 'lakkojen' kanssa, ja sen takia haluunkin tässä kuussa jakaa teille mahdollisimman paljon reseptejä jotka helpottaa jatkossakin herkkujen välttämistä. Oon tehnyt näitä paistettuja banaaneja nyt ehkä kolme kertaa, ja voin kertoa että nää on super imeliä. Banaani on jo itsessään makea, ja siihen kun lisätään hieman agavesiirappia niin kyllä makeanhimo lähtee.



Paistetut Banaanit

Tarvitset:
1 tai 2 banaania
2 dl kookosmaitoa
oliiviöljyä
agavesiirappia (hunaja toimii varmaan myös)
mantelilastuja

Laita vuoan pohjalle hieman oliiviöljyä ja pistä halkaistut banaanit vuokaan. Makeuta banaaneja agavesiirapilla maun mukaan, itse "raidoitin" banaanit siirapilla kauttaaltaan. Sekoita kookosmaitoa hieman (jotta on tasaista) ja kaada se banaanien päälle niin että ne peittyvät. Laitoin itse noin puolet tuosta 2 dl purkista, sillä jos kookosmaitoa on aivan liikaa niin banaanit muuttuvat tosi nopeasti muusiksi. Ripottele vielä mantelilastuja banaanien päälle ja laita vuoka 175 asteiseen uuniin. Kun viisi minuuttia on kulunut, nappaa vuoka uunista ja valele banaanien päälle vuoassa olevaa kookosmaitoa jotta banaanit eivät kuivu. Toista sama viiden minuutin kuluttua uudelleen. Paista banaaneja noin 10-15 minuuttia, riippuen kuinka nopeasti ne pehmenee.




Tää on siis aivan todella hyvää! Päälle marjoja, kookoslastuja ja terveellinen jälkkäri on valmis! Mulla on tosi positiiviset fiilikset tällä hetkellä tästä herkkujen välttämisestä, ja mun täytyykin pohtia että miten tästä jatkan kun tammikuu on ohi. Koska entiseen ei ole paluuta! Mulla on vielä projektina saada tuo liikunta puoli säännölliseksi, mutta sekin on loppujen lopuksi helppo homma. Päivät alkaa pikkuhiljaa pitenemään, ja energia lisääntymään. Voi vitsit miten odotankaan kevättä ja ensimmäisiä auringon pilkahduksia. Tosi ihanaa ja rentoa sunnuntaita teille! Mites siellä on tammikuun herkkulakot ja urheilut lähteneet käyntiin? 
22 kommenttia on "Herkkulakko: Sokerittomat paistetut banaanit"
  1. Ihanaa kiitos tästä ohjeesta! <3 Mä huomaan sen, että oon taas jäämässä sokerikoukkuun, ja koitan pistää sille stopin heti alkuunsa,joten tää ohje tuli kuin tilaukseasta, sillä makeista herkuista en halua luopua! taidanpa maistattaa näitä myös tolle miehekkeelle, jospa hänkin innostuisi vähentämään sokeriherkkuja :D ihania kuvia tässä postauksessa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi oleppa hyvä! <3 haha meillä ainakin tuo maskuliinisempi osapuoli tykkäs tästä ihan sikana! Kannattaa kokeilla aina :-) sokerikoukku on kyllä paha, mut onneks on olemassa sokerittomiakin herkkuja! Kiitos paljon Anniina <3

      Poista
  2. Ooh nam mitä herkkua <3 Banaani on kyllä loistava apu herkkulakossa, siitä saa tehtyä niin monia herkullisia jälkkäreitä ja ne on vieläpä terveellisiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano!! <3 Mä en oo ennen banaanista diggaillut mutta nyt alan kyllä olemaan ihan ihastuksissa! :-)

      Poista
  3. Oi miten herkullisen näköistä<3 Tää lähtee testiin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se oli! Suosittelen kyllä testaamaan! <3

      Poista
  4. Ihana ohje! Viimeiset pari kuukautta ollut motivaatio ja ideat ruokailujen suhteen ihan lopussa ja helposti tulee käännyttyä karkkihyllylle ja siitä taas seuraa kamala väsymys :D Jospa nyt seuraavalla kerralla tulisi sitten tekaistua näitä! Oon seuraillu sinua syksystä asti vähän puoliaktiivisesti, mutta pitääpä nyt pistäytyä täällä useammin vähän motivaatiota hakemassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Mulla on ollut kyllä tuo ihan sama, mutta oon alkanut saamaan inspiraatiota uusiin juttuihin ja motivaatiota myös! Kannattaa testata tätä reseptiä! :-) Ja kiva kuulla, tarkoitus on välittää juuri fiiliksiä eteenpäin, motivaatiota ja inspiraatiota myös! :-) ihana kommentti!

      Poista
  5. Oi että kuinka herkullisen näköisiä, heti iski kauhia makeanhimo! Nyt sait kyllä blogiisi uuden lukijan, on niin hienoja kuvia ja kivaa tekstiä.
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä todella hyvää, ja makeanhimo lähti jo yhdellä banaanin puolikkaalla! :-) kiva kuulla että mun blogi miellyttää, tervetuloa lukemaan ja kiitos superisti! :-)

      Poista
  6. Oi, tätä voisi kyllä kokeilla! <3 Itse tykkään muutenkin banaanista, ja laitankin sitä yleensä aina etenkin smoothien sekaan, mutta tämä voisi olla itsellekin se turhan herkuttelun ja makeanhimon pelastus! :D Näyttää ja kuulostaa niin hyvältä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannatan! Mä en tykkää mitenkään järjettömästi banaanista, mut tää resepti sai mut tykkäämään! Tää pelastaa kyllä makeanhimoiset illat, testaa ihmeessä <3

      Poista
  7. Näyttää ihan älyttömän herkulliselle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Inka! Sitä tää kyllä oli! <3

      Poista
  8. Näyttää tosi hyvältä! Ja kunnioitan suuresti herkkulakkoa, itse en oo ikinä onnistunut lopettamaan herkkuja kokonaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se olikin! :-) haha ja kiitos! Mä kokeilen nyt kuukauden ja katson miten sitten jatkan!

      Poista
  9. Voi vitsi nyt oon erityisen katkera että oon banaanille allerginen, koska noi näyttää niiiiin hyvältä :D täytyy koittaa tuunata joku saman tyyppinen ilman sitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon hieman allerginen banaanille mut kun sen paistaa ni en saa siitä mitään! :-) mut voihan tuon tehdä myös jollain muullakin hedelmällä!

      Poista
  10. Siis nam, vaikuttaa ihan superhyvältä! Ehdottomasti menee testiin! :-D

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja on superhyvää! :-D Testaa ihmeessä! :-)

      Poista
  11. Jäin selailemaan vähän pitemmällekin! Tosi kivoja postauksia, ja mää banaanit kuulostaa tosi herkullisilta. Testiin! :)
    Jään seurailemaan :)

    aveclotta.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos paljon! :-) Tosi kiva kuulla, ja laita ihmeessä testiin!

      Poista