Top Social

tiistai 24. tammikuuta 2017

DIY Lip Scrub

Kukapa ei rakastaisi pehmeitä, ja kosteutettuja huulia? Varsinkin tässä mattapunien hypetyksessä, kaikkein tärkeintä on ne pehmeät, kosteutetut huulet. Muuten mattapuna ei vain näytä hyvälle. Mä kuulun ainakin siihen kastiin, jotka eivät pysty käyttämään joka päivä punaa huulilla, sillä mun huulet kuivuu tosi paljon kaikenaisista huulituotteista!


Kirjoittelin teille viime viikolla täällä mun aamurutiineista, joihin kuului self-made huulten kuorinta. En siis omista mitään maagisia huulien hoitotuotetta, muuta kuin perus huulirasvan. Teen tän kuorinnan noin kerran viikkoon, ja varsinkin jos huulet on vähänkään rohtuneet!

Ainesosat x 3 

Sokeri
Pienet sokerihiput kuorii hellävaraisesti, ja kun tän tekee itse, niin voi myös hyvin määritellä itse kuinka kuorivan seoksesta haluaa.

Kookosöljy
Ah, kookosöljy. Oon tottakai aiemmin lukenut tällaisesta simppelistä huulien kuorinnasta, jossa on sokeria ja hunajaa, mutta seos oli mulle aivan liian tahmainen. Kookosöljy tuo ihanan kosteuttavan tunteen kuorintaan, ja se tuoksu!

Hunaja
Koostumus olisi pelkällä sokerilla ja kookosöljyllä liian vetinen, joten hunajaa tarvitaan tähän tuomaan rakennetta.


Voin kertoa sen, että tää tuoksuu syötävän hyvälle ja huulet tuntuu tän jälkeen mielettömän pehmeiltä. Sokeri kuorii kevyesti, kookosöljy kosteuttaa samalla. Yksi osa jokaista ainetta, ja kuorinta on valmis. Levittele huulille, ja hiero kevyesti sokerihipuilla. Suosittelen tekemään tän lavuaarin yllä, sillä kookosöljy on tosi vetistä ja valuu helposti. Sitten vain huuhtelemaan huulet ja oot valmis! Tuo seos ei tietenkään näytä kaikkein herkullisimmalta, mut pääasiahan se on, että se kuorii! Kuorinta on helppo tehdä lusikkaan, johon pystyy silmämääräisesti katsomaan ainesosien suhteet.



Oon kyllä ollut ihan mahdoton nyt hamstraamaan noita mattapunia, tai punia ylipäätänsä! Pitäisi varmaan tehdä joku kerta sellainen postaus missä esittelen ne kaikki teille. Olisi myös kiva kuulla että onko teillä jotain toivepostauksia, mitä erityisesti haluaisitte että mä tekisin! Mutta, nyt mä jatkan mun aamurutiineja, kertokaa jos kokeilette tätä huulten kuorintaa, tää on nimittäin mun mielestä ainakin ihan super! Onko teillä jotain konsteja, millä pidätte huulet pehmeinä ja kosteutettuna?
24 kommenttia on "DIY Lip Scrub"
  1. Ihanan oloinen huulikuorinta! Itsekin kuorin aina huuleni ja pistän ison kerroksen huulirasvaa niin eivät huulet kuivu ja huulipunatkin näyttävät hyvältä :)
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tuo on kyllä testaamisen arvoinen! :-)

      Poista
  2. Ite oon kuorinut huulet vaan sokerilla ja hunajalla :) Tota kookosöljyä voisi kyllä kokeilla lisätä joukkoon!

    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin käytin sitä joskus, mutta vähän aikaan sitten keksin lisätä joukkoon hieman tuota kookosöljyä niin ai vitsit! :-)

      Poista
  3. Mattapunat on kyllä aivan ihania! Pitääkin varmaan kokeilla tätä kuorintaa, sillä ainesosat löytyy aina kaapin kätköistä ja pakko myöntää, et en oikeastaan muuta huulilleni yleensä tee, kuin lisäile huulirasvaa :D

    http://fiiaelina.blogspot.com.au/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on! Kannattaa kokeilla, tää on siis ihanan tuoksunen, ja tekee huulista super pehmeät :-)

      Poista
  4. Mäkin käytän aina hunaja ja sokeri kuorintaa ja lorautan vähän oliiviöljyä sekaan! Pitääpä tuota kookosöljyä koittaa, varmaan maistuiskin vähän paremmalta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kookosöljy todellakin saa sen maistumaan, ja tuoksumaan paremmalta! :-D

      Poista
  5. Mulla on ollut vakkarina ihan sokeripalalla ja haalealla vedellä kuorinta. Sen jälkeen heitän huulille ihan perus huulirasvaa. Meikit ja huulimeikin pesen kookosöljyllä. Mä oon siis melkeinpä testannut tätä jo! Hunaja vielä mukaan ja kaikki sekaisin! :-) Tosi kiva, helppo ja halpa vaihtoehto!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sokeripalalla kuorinnasta en ole kuullut, mut kuulostaa toimivalta! :-) Kannattaa kokeilla koko pakettia ehdottamasti, koska kookosöljy <3

      Poista
  6. Oon miettinytkin, että millaista kuorintasörsseliä tulisi jos lisäisi kookosöljyä hunajan ja sokerin joukkoon! Hyvä tietää, että siitä tulee toimivaa :D Kokeilen tätä ehdottomasti kun nykyinen huulikuorinta loppuu, sillä kaikki aineet löytyvät kaapin uumenista :') ihanat kuvat tässä postauksessa <3

    http://anskisss.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi hyvä seos, tietenkin se kookosöljy muuttuu iholla aika vetiseksi, mutta toimii! :-) Kiitos paljon, kiva että tykkäät kuvista <3

      Poista
  7. Erilaisia kuorintoja on kyllä superhelppo tehdä itse, mutta jostain syystä mä oon jämähtänyt kaupoissa myytäviin valmiisiin kuorintoihin :D Lushin huultenkuorinnat on ihan parhaita<3 Tää lähtee kuitenkin ehdottomasti testiin jossain vaiheessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on! Mä en oo koskaan ostanut mitään kuorintoja kaupasta, mutta nuo Lushin tuotteet on kyllä houkuttanut! :-)

      Poista
  8. Täytyy kyllä kokeilla tätä kuorintaohjetta! Mulla on kauheen kuivat huulet aina eikä huulipunat pysy eikä näytä kivoille kun huulet on ihan rohtuneet! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile! Joo, huulipuna ei toimi ihan jos on täysin kuivat huulet :-D

      Poista
  9. Kiitos ohjeesta, pitää ehdottomasti testata joskus! :) Itse tajuan monesti laittaa huulirasvaa vasta, kun huulet suunnilleen huutaa sitä. :( Huulipunia olisi tarkoitus ruveta käyttämään säännöllisemmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitään, kokeile ihmeessä! :-) Mulla on välillä vähän sama vika, mut oppi ja ikä kaikki!

      Poista
  10. oi tätä pitää kyllä testata, kivatkuvat!:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannatan, kiitos paljon Saara! :-)

      Poista
  11. Tätä on kyl ihan pakko testata! Tosi kiva postaus ^^

    http://thatsentirelyoriginal.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan! Kiitos paljon :-)

      Poista
  12. Tätä voisi kyllä testata! Yleensä olen vähän laiska ja levitän huulille vaan reilusti bepanthenia ja lyhyen vaikutusajan jälkeen hieron huulet froteepyyhkeeseen. Sitenkin tulee sileät ja pehmeät huulet :)

    Life à la Sara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan! :-) Mäkin oon ennen ollu tosi laiska huulien hoidon suhteen mut nyt mattapunien valtakautena oon kyl skarpannu haha!

      Poista