keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Aamurutiinit

Mun herätyskello soi 9.45, mutta olin jo muutamaa minuuttia aiemmin heräillyt Wake Up Lightista kajastavaan valoon. Silmiä painaa, mutta ei nyt sentään niin paljon mitä eilen. Kahvihammasta kolottaa ihan superisti, mutta sitä on aina selailtava somet läpi ennen kuin edes voisin harkita ylös nousemista. 



Sängystä ylös, ja suoraan kahvinkeittimelle. Keitän joka aamu muutaman kupin kahvia, sillä yhdellä ei aina välttämättä selviä, haha. Juon kaksi isoa vesilasillista, ja palaan petaamaan sänkyä.
Mulle on nyt tullut siitä jo ihan arjen iloksi tapa, että vaahdotan joka aamu maidon kahviin. Ennen tein niin just vaan vapaapäivinä, mut nykyään jo työaamuina on pakko saada täydellinen kuppi kahvia. Lisätkää oikeesti kahvin rakastajat maidonvaahdotin ostoslistalle, paras asia ikinä!

Kahvikuppi kourassa suunta mun nurkkaukseen, ja läppäri auki. Ensimmäisenä etsin aina jonkun hyvän fiiliksen soittolistan, ilman musiikkia ei mun aamut suju! Luen sähköpostit, ja vastailen niihin. Vastailen rauhassa blogiin tulleisiin kommentteihin, ja alan suunnitella uuden postauksen kirjoittamista. Yleensä ajastan postaukset illalla valmiiksi, jos aamulla ei ole tiedossa vapaa-aikaa. En tiedä mikä siinä on, mutta mulla kuitenkin luistaa aamulla kahvin kanssa juttu paljon paremmin kuin illalla.




Lisään Instagramiin (@ninnipusa) utuisen kuvan aamusta. Viestittelen samalla Essille jolla on paljon asiaa, ja sovitaan että puhutaan vielä lisää kun tavataan kuvaustreffien merkeissä muutaman tunnin päästä. Tsekkailen mun to do -listaa, josta löytyy esimerkiksi Stadiumin alesta ostettujen trikoiden palauttaminen, en ymmärrä miten voi treenihousuista näkyä niin paljon läpi! Tää on se huono puoli, kun harvemmin jaksan sovittaa yhtään mitään mitä ostan, haha. Suunnittelen muutenkin päivän kulkua hieman, että mitä teen ja missä järjestyksessä. Tästä on tulossa tärkeiden asioiden hoito päivä. Ai hitsit että mä en tykkää yhtään olla 'aikuinen' näinä päivinä!


Postaukset on kirjoiteltu, ja sit siirryn brekun pariin. Mulla on ollut vähän aamiaisinspiraatio hukassa viime aikoina, jämähdän helposti syömään samanlaisia aamupaloja ja sit kyllästyn. Nyt oon kuitenkin tykästynyt maustamattomaan jogurttiin (varsinkin Juustoportin Vapaan lehmän AB-jogurttiin, nam) ja tykkään tehdä siitä joka aamu omanlaisen. Lemppareita on kookoshiutaleet, chian siemenet ja itse tehty granola joka on kyllä nyt päässyt loppumaan!


Aamupalan jälkeen on pakko kyllä hieman venytellä, sillä oon ihan jumissa eilisestä treenistä! Huh, se on kyllä rankkaa palata takaisin urheilun pariin. Kello alkaa näyttämään jo vähän kiirettä, ja otan suunnan suihkuun. Mun huulet on ollut viime aikoina ihan super kuivat, ja tekaisen nopeasti DIY huulten kuorinnan, joka helpottaa kummasti tilannetta. Pikapika suihku, hampaiden pesu, ja meikkaamaan! Oon kyllä sellainen ihminen, että kaikkein eniten mulla menee aamulla aikaa meikkaamiseen. En tajua miksi oon siinä niin hidas!


Make up on point, nopea asukriisi ja tukka kuntoon. Essi jo odotteleekin mua keskustassa, joten kengät jalkaan, kamera laukkuun ja menoksi. 

Rakastan aamuja, varsin vapaita sellaisia, oikein hitaita, musiikin täytteisiä, villasukkaisia kahvihetkiä ja maukkaita aamupaloja. Parhainta on kun voi heittää vaan Netflixistä Frendit ja makoilla sohvalla viltin alla kahvikupin kanssa. Näitä löhöaamuja mulla on harvemmin, koska haluan kuitenkin yleensä käyttää päivät ja valoisan ajan hyödyksi. Mutta ehkä mä nyt tulevana viikonloppuna kehtaan viettää vähän löhöaamua. Energistä keskiviikkoa just sulle!
Miltä mun aamurutiinit kuulostaa? 

20 kommenttia:

  1. Ihania kuvia ja tosi hyvin oot selittäny rutiineistas! :)
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Tosi kivat aamurutiinit sulle! Heh, mä en oo ees ikinä kuullut mistään maidonvaahdottajasta :o Täytyypä googletella! :D Taas kerran aivan ihania kuvia & varsinkin nuo aamupalastasi otetut kuvat on tosi hienoja!
    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitti! Tää oli tällainen vapaapäivän aamurutiinit, mut pätee myös iltavuoroihin! Googlaa, multa löytyy OBH Nordican maidonvaahdotin! :-)

      Poista
  3. Wake up Light on kyllä paras! Kivat kuvat tässä postauksessa ja aamu kuulostaa ajust hyvältä!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, näin on! Kiitos ihan kauheasti! :-)

      Poista
  4. Ihana aamurutiini, ja jotenkin inspiroiva postaus ^_^ Oon nimittäin ite alottanut panostamaan enemmän aamuihin, kun aiemmin olin sitä "5min aikaa, sängystä ylös ja kouluun" -tyyppiä. Herkkukahvia vois kyllä kokeilla omiinkin aamuihin, kun maidonvaahdotinkin jo löytyy!

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! :-) Kannattaa panostaa aamuihin, siitähän se koko päivä lähteekin! :-)

      Poista
  5. Tästä postauksesta sai inspiraatioo sun tekstin ja noiden kuvien takia! Pari kuppia kahvia ja rauhallinen aamu=voittamaton yhdistelmä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Inka paljon! Ihan tosi kiva kuulla, ja osuit kyllä naulan kantaan <3

      Poista
  6. Täällä kanssa yksi kahvikissa nostaa kättään :-D Aamu ei vaan yksinkertaisesti lähde käyntiin ilman sitä yhtä tai kernaasti kahta kahvikupillista. Postauksena tää oli tosi kiva ja hyvin toteutettu, tykkäsin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, noni! :-D I feel you! Ja kiitos tosi paljon, kiva kuulla!

      Poista
  7. onko toi nyxin peitevoide hyvää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Toi mun on ihan se vaalein sävy, eikä oo todellakaan liian vaaleaa :-) Tykkään tosta kyllä tosi paljon, hinta-laatu suhteeltaan ihan paras!

      Poista
  8. onpa sulla kauniisti sisustettu makuuhuone:-)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos tosi paljon! :-) Tuo makkari on kyllä yks mun lemppari sisustukseltaan meidän kodissa!

      Poista
  9. Ihana makkari teillä! Ootko muuten aiemmin tehnyt postausta teidän kodista? - jos et niin sellainen olis kiva nähä:) mistä muuten nuo lakanat? Etsin meille nimittäin tismalleen samanlaisia?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon! Oon tehnyt postauksen meidän makuuhuoneesta syksyllä, ja sen voit lukee täältä: http://visions-ninni.blogspot.fi/2016/09/our-bedroom.html

      Ja meillä on siis käynnissä pieni sisustusprojekti, ja kun sen saan valmiiksi niin on tulossa vähän päivitetympää postausta :-) ja nuo lakanat on ikeasta!

      Poista
  10. Eksyin sun blogin pariin ja sun postaukset vaikuttaa tosi ihanilta ja mielenkiintoisilta! Kivat aamurutiinit ja mäkin tykkään superisti just sellaisista hitaista aamuista! :)♥

    https://happythingswithjulia.wordpress.com/

    VastaaPoista