Top Social

torstai 22. joulukuuta 2016

Yay it's on sale

Joulun parhain lieveilmiö on alkanut jo ennen joulua. Nimittäin alennusmyynnit. Miten ne tosiaan alkaa nykyään jo ennen joulua? Ennen muistan aina sen joulun jälkeisen sekoamisen kun alet alkoivat, ja siellä piti aina olla ensimmäisenä paikalla. Kävelin eilen keskustassa, ja melkein jokaisessa myymälässä oli jonkinlaiset alennukset meneillään. Meinasin aiemmin viime viikolla menettää järkevyyteni Anniinan kanssa, ja kannoin ihan innoissani halpoja vaatteita sovituskopin suuntaan, kunnes tajusin, että mihin mä tarvitsen kolmen euron t-paitaa?




Tänä vuonna jo jotenkin tää joulun kulutusjuhla meininki ei oo iskeny muhun yhtään. Oon ostanut mahdollisimman vähän lahjoja, ja mahdollisimman vähän turhaa krääsää (ok jos ylisöpöä koiran tonttulakkia meidän Vilille ei lasketa haha). Ja saman tempun aion tehdä alennusmyynneissä. Tai ainakin yritän. Mun vaatekaappi ei kaipaa yhtään turhaa taikka huonolaatuista ja halpaa vaatekappaletta. Lupasin itselleni, että jotain voin katsella uudeksi vuodeksi, koska en omista mitään juhlallista taikka hienoa bilepaitaa tai mekkoa. Mutta senkin kriteereitä on se, että se olis mahdollisimman monikäyttöinen vaatekappale eikä mikään kertakäyttö paita. Ehkä ostaisinkin samettiset partypantsit? Ken tietää mitä tuolta löytyy! Uudeksi vuodeksi ollaan tosiaan ystäväni Johannan kanssa lähdössä vähän reissuun, mutta siitä hieman myöhemmin!




Kuvat: Essi / EssieL

Mutta todiste siitä, että hyviäkin alelöytöjä voi tehdä. Nää H&M:n girlfriend farkut. Tais olla verkkokaupan puolelta alennuksesta muutama vuos sitten, ja nää on kyllä ollut niin kovassa käytössä! Ihme, että ovat pysyneet ees ehjinä. Tosi hyvät ja monikäyttöiset farkut, piristämään mustaa vaatekaappia. Mulla ois metsästyksessä myös toiset hieman tämän tyyppiset, mutta enemminkin sellaiset mom jeanssit sinervätän värisenä! Koittakaahan vielä viimeisten joululahja shoppailujen yhteydessä käyttäytyä fiksusti, siellä on nimittäin kaikki alessa! Itsekin vielä tänään saatan suunnata keskustan puolelle pikkuveljen kanssa, mutta sit riittää! Enää tää ja huominen duunipäivä, ja mä lähden äidin ja iskän luokse joulun viettoon! Oottekos te löytänyt koskaan mitään oikeasti fiksua alesta? 
10 kommenttia on "Yay it's on sale"
  1. Sulla on kyllä ihan pettämätön tyyli! Tosi kiva asu jälleen, vaikkei sisällä oikeastaan mitään sen ihmeellisimpiä vaatekappaleita :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos tosi paljon! Ihana kuulla tällaista palautetta! Just tällaiset perus asut on tosi kivoja ja niistä voi tehdä simppeleilläkin jutuilla tyylikkäitä! :-)

      Poista
  2. Oi Kiva asu taas:) itse oon jo parivuotta ostanut aleista sellaisia perusvaatteuta mitä tarvii aina! Nuorempana sitä osti vaikka mitä mut nykyään ostan jos löytyy mitä tarvitsee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Aleista on kyl hyvä etsiä tarpeellisia juttuja mut turhan paljon mulla ainakin tarttuu mukaan kaikkea mitä ei tarvitsisi :-D

      Poista
  3. Mä tykkään yleensä ostaa kaikki mun takit alesta ja ovatkin mun mielestä siis hyviä ja fiksuja löytöjä. En oo kyllä muutamaan vuoteen enään mitään muita juurikin kuin noita takkeja aleista löytänyt... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Takit on kyllä parhaita! Itsekin metsästän just yleensä takkeja taikka housuja! :-) ne on kyllä fiksuja ostoksia!

      Poista
  4. Hmm nyt kun alan oikeasti miettimällä miettimään mun alelöytöjä, niin en kyllä muista, että onko sieltä tarttunut mukaan mitään oikeasti mahtavaa ja kestävää vaatetta :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah jep! Mulla on ainoona nää farkut ja yks villakangastakki mut ei myöskään mitään muuta :-D

      Poista
  5. Siinä missä ennen shoppasin aleista juurikin niitä euron toppeja, nykyään metsästän parempia materiaaleja ja ajattomia kappaleita aleista. Mukaan saattaa lähteä kuitenkin myös joku vaate, jota olin katsonut myös normaalihintaisena, mutta en raaskinut sitä sillon ostaa. Aina yritänkin aleissa pitää mielessä sen, että ostaisinko sitä normaalihintaisenakaan. Jos en, niin todennäköisesti se jäisi vaan kertakäyttöpaidaksi. Mulla tulee jopa huono omatunto ja kamala olo jos ostan jonkun vaatekappaleen vaan halvan hinnan takia. Tulee niin kamala suurkuluttajafiilis... :-D en oo ikinä ymmärtänyt myöskään ihmisiä jotka ulkomailla menee sekaisin primarkista. Mä löydän sieltä vaan sukat! Ihanat asukuvat ja tosi hyvä teksti! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyl hyvä! Just semmosta kestävää ja ajatonta on hyvä etsiä! Mut takit ja housut on kyl hyviä löytöjä aina alessa! :-) Mä en oo ikinä ees tajunnu Primarkia! Kiitos paljon Maija ihanasta kommentista <3

      Poista