sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Rohkeus


Joskus sitä vaan tarvitsee, hieman sitä rohkeutta. 

Me kaikki ollaan täällä erilaisia, ja pidetään eri asioista. Kaikilla on erilaisia kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia, eikä kellään ole oikeutta pilkata toisen unelmia taikka haaveita. Mä uskon että jokaisella on se oma juttu, ja tässä iässä varsinkin sitä ahdistuu helposti jos se oma juttu on hukassa. Mulla vierähti tossa noin vuosi haahuillessa, että mitä mä haluaisin tehdä ja mikä mua kiinnostais. Tunsin jäätävää kateutta muita kohtaan, jotka oli löytänyt itselleen kiinnostuksen kohteen, mitä toteuttaa intohimoisesti. Vähän aikaan siihen meni, kunnes päätin että kyllä mullekin on täällä jotain. Mä uskon, että se oma juttu löytyy vaan kokeilemalla kaikkea mikä vähänkään kiinnostaa, ja se kiinnostuksen kohdekin voi vaihdella, koska me ihmiset muututaan ja kasvetaan ajan myötä.

Mä en ole kauheasti mainostanut kellekään, että kirjoitan tätä blogia. Ensin se vähän hävetti (miksi ihmeessä?!), sitten turhautti, sen jälkeen mietittiin että entä jos en jaksakaan kirjoitella tätä kauaa ja luovutan, mutta sen jälkeen loppuikin tekosyyt. Läheisimmille tottakai kerroin, että hei kokeilen tällaista, saa nähdä mitä tästä tulee, mutta nyt tää tuntuu ihan kivalta!
Ja täytyy myöntää, tää on ihan todella hauskaa! Oon löytänyt mun sisäisen supernörtin, joka tykkää koodata ulkoasua ja yrittää keksiä uusia koodeja millä tätä sais vielä enemmän mun näköiseksi. Välillä ruudun ääressä saattaa vierähtää monta tuntia, ja tästä anteeksipyyntö tuolle mun paremmalle puoliskolle, sori Eero lupaan keskittyä suhunkin jatkossa enemmän!
Kuvaaminen on aina ollut mun mielestä kivaa, ja kameran hankkiminen keväällä kruunas tän mun bloggailu päätöksen, koska niitä kuvia alkoi olemaan vaikka muille jakaa! En oo missään mikään ammattilainen, tää on mulle toistaiseksi ihan vaan harrastus, en oo mikään mestari ottaa kuvia, taikka kirjoittaa, taikka mitään muutakaan, mut jos jotain oon elämästä oppinut niin tekemällä oppii parhaiten.

Tykkään toteuttaa ideoita, ottaa kuvia, kirjoittaa välillä vähän syvällisemmin, tutustua uusiin ihmisiin ja uusiin blogeihin ja inspiroitua muiden ideoista ja kirjoituksista. That's it. Mä sanoin sen.






Kuvat: Laura Eerola 

Kaikkia ei välttämättä kiinnosta päivän asut, "turhat" kosmetiikka ja meikkihöpinät, hyvinvoinnista kirjoittelu tai mitkään reseptitkään. Mutta mua kiinnostaa, ja uskon että myös monia muitakin. Joten annetaan hei kaikkien tehdä ihan mitä ne itse haluaa, ja keskitytään niihin omiin juttuihin. Täällä maailmassa on jo ihan turhan paljon kaikkea pahaa ja negatiivista, niin eikö olis vähän parempi jos olis edes hieman sitä positiivistäkin juttua.

Aihe mikä yhtäkkiä vaan tuli mun mieleen eilen aamulla, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Koska be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

Ajatuksia?

28 kommenttia:

  1. Tosi hyvä teksti ja kuvat myös! :-)

    VastaaPoista
  2. Todella ihanan avoin ja rehellinen kirjoitus!

    VastaaPoista
  3. Siis mulla on ollut ihan samoja fiiliksiä ton häpeämisen kanssa. Ehkä eniten mua pelottaa, että mut tuomitaan siitä et yritän olla jotain mitä en oo ja sen takii just haluaisin, että se blogi on tosi paljon mun näkönen. Ulkoasua vois ehkä vähän treenata ja ikinä ei tuu saavuttamaan sitä, miltä sen haluais näyttävän, mutta näin alottelijana siitä ei pitäis ottaa stressiä. Kuitenki ois ihanaa et oisin se "bloggari", jonka kuvat ja kaikki on toiminut alusta saakka ja yhä useampi vierailija oikeesti jäisi seuraamaan. Itse oon jumittunut lukemaan vain niitä samoja blogeja ja uusien aloittaminen on jotenkin tosi vaikeaa... Uuden yleisön saaminen on hankalaa, jos haluu näkyvyyttä, mutta toisaalta siinä voi mennä todella pitkäänkin, kunhan on pitkäjänteinen. Mutta tsemppiä sulle ja eihän hävetä tätä, eihän? <3

    http://maijaviola.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just se tuomitseminen on se mikä pelottaa. Kaiken oppii kuitenkin aikanaan, kukaan ei oo seppä syntyessään. Pitää vaan olla itselleen armollinen. Kukaan bloggaaja ei oo alusta asti ollu "täydellinen" osaaja kaikessa, eikä kenenkään tarvitse! Pitää vaan tuoda se oma itsensä esiin niin kyllä samanhenkiset ihmiset löytää sitä blogia lukemaan! Pitää olla päättäväinen, pitkäjänteinen ja rohkea! Tsempit sulle ja muista vaan se rohkeus ♥

      Poista
  4. Hyvä teksti! Mulla on itselläni ollut vähän samaa, etten oikein kerro omasta blogistani kenellekkään. Tuntuu jotenkin.. oudolta? Vaikka eihän tää mikään salaisuus ole.
    Ps. tosi ihana asu, ja kivat kuvat. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit! Tuntuu kyllä hassulta, mutta ei tää mikään salaisuus tosiaan ole! Kiitti paljon ♥

      Poista
  5. Todella hyvä teksti :) Tää herätti aika paljonkin ajatuksia, ja mulla on vielä kohta kahden vuoden blogikirjoittelun jälkeen välillä sellainen olo, että häpeän blogiani. Tai en välttämättä häpeä, mutta jotenkin pelottaa miten tutut ihmiset siihen suhtautuvat ja että joutuisin blogini takia negatiivisen arvostelun kohteeksi :D Sinänsähän tää on ihan tyhmää, sillä kuten säkin tossa viimeisessä lauseessa totesit - niitä ei haittaa, joilla oikeasti on väliä eikä niistä pidä välittää, joita haittaa. Ehkä oon tavallaan myös halunnut pitää blogin vähän sellasena "omana" paikkana ja juttuna, enkä sen takia sitä oo pahemmin ihmisille mainostanut :)

    Mahtavaa, että sä oot tykästynyt blogin kirjoitteluun! Sun postaukset on kyllä kaikki olleet ihan supermielenkiintoisia ja innolla aina tulen näitä lukemaan<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla että pidit. Ajatuksia tän olikin tarkoitus herättää. Ajatus oli pureutua juuri siihen, että mitä se kenellekään niin sanotusti kuuluu, että mitä toinen tykkää tehdä. Kenelläkään ei oo oikeus lytätä toisen harrastusta taikka mielenkiinnon kohdetta, koska me kaikki ollaan erilaisia! Tää on omalla tavallaan just se oma paikka :-)

      Mä oon tosiaan tykästynyt tähän, ja musta on ihana kuulla tällaista palautetta, kiitos ♥

      Poista
  6. Niiiin hyvä teksti! Mä en jostain syystä oo hävennyt blogiani, mua vaan alussa jännitti ihan tajuttomasti jos jotkut jotka ei oikein musta pidä löytää blogini ja ähh.:D Alkaa ilkeilemään u know. Postauksesi viimeinen lause on täyttä asiaa ♥
    Ihanat kuvat tässä, tykästyin kun kaikki muu on mustavalkoista paitsi punainen pipo ja nuo punaiset ikkunat!! Niin ihastuttava silmiinpistävä yksityiskohta, juttu mikälie<3 Ja hei jatka samaan malliin, blogisi on ihana ja kaikki poustit ovat vahvasti sitä mistä itsekin pidän blogeissa!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva että tykkäsit :-) En mäkään ehkä niinkään hävennyt, mutta just jännittää :-D Mutta kyllähän niihin ilkeilyihin on myös totuttava, koska aina tulee olemaan ilkeitä ja kateellisia ihmisiä.

      Kiitos paljon! Mullekin tuli vaan toi asuidea yhtäkkiä ja toi kuvauspaikkahan natsasi täydellisesti! Kiitos ♥ Kiva kuulla tästä positiivista palautetta!

      Poista
  7. IIhana asu!! ja tekstikin täyttä asiaa <3

    VastaaPoista
  8. Vitsit mikä teksti, upeaa kirjoitusta! Ihanan rehellinen olet, propsit siitä. Itsekin juuri aloitin blogin, ja tietty se tuomitseminen jossain määrin "pelottaa", mutta ei niin paljoa ettenkö kirjoittaisi. Mahtavaa päivänjatkoa ♥

    ♥:llä Kisses from Saana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Ihanaa että pidit :-) Kaikki loppupeleissä tuomitsee aina jostain, ihan sama mitä sitä itse tekee. Pääasia on vaan itse tehdä sitä mistä tykkää! Ihanaa päivänjatkoa sullekin <3

      Poista
  9. Sulla on aivan älyttömän kaunis blogi! Samaistun niiiin tuohon "bloggaus ujouteen", itsekin mulla oli tapana välillä vähän vaivaantua jos piti puhua blogista tai Instagramista muille, mutta onneks nykyään voin jo sivuuttaa muiden mielipiteet :-) mä tykkään tästä hommasta ja siksi sitä teen!

    http://the-happiness-theory.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suuuuuri kiitos sulle! Kiva kuulla! Se on vähän jännä juttu et joidenkin ihmisien kanssa se juttelu on vaivaantunutta mut sit kun on esimerkiks kavereita joilla on blogi ni niitten kanssa on vaan niin helppo puhua tästä kaikesta! You go girl, pidä toi asenne! <3

      Poista
  10. Ihan mahtava teksti Ninni!♥ Oot älyttömän upea ja ihana tyyppi :) Xx Ihanaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Jenna!! <3 Tosi ihanaa viikkoa sullekin, ihan meen hämilleni näistä sun kehuista! :-)

      Poista
  11. Ihanaihana asu! Toi punainen pipo mätsää ihan sikahyvin muuten mustavalkoiseen asuun :) Tuli mieleen ku yritin ettii muita asupostauksia sulta, että olisko tagit/aihetunnisteet ihan huono idea tohon sivupalkkiin? Löytäis helpommin jos haluu ettii postauksia tietystä aiheesta.

    Ja loistava tää postaus! Aina kannattaa tehdä rohkeesti sitä omaa juttua, vaikka vähän nolottais tai turhauttais tai muuta, koska silloin tavoittaa samallai ajattelevat /samoista jutuista kiinnostuneet tyypit ^^ Ja muutenkin, uskon et me kaikki oltais paljon onnellisemppia jos uskallettais vapaasti toteuttaa itteämme (etkä muuten oo ainoo joka ujostelee jollain tapaa blogiaan).

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Linda tosi paljon! Toi asu oli kyllä munkin mielestä tosi kiva, ja siinä oli tosi hyvä ja rento olla :-) Ja joo, mulla oli ne tagit tossa mutta muokkailin ulkoasua ja ne unohtu sit pois :-D Pitääpä katsoa että mihin ne lisäis uudelleen.

      Ihana kuulla että tää postaus iski suhun, aina tulee tehdä sitä omaa juttua nimenomaan! Itseä varten tätä elämää eletään! Sinäpä sen sanoit! Ehkä me vaan lopetetaan se ujostelu ja ollaan rohkeita omia itseämme :-)

      Poista
  12. Ihania kuvia ja ihana postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän suuresti! Ihana kuulla että tykkäsit! :-)

      Poista
  13. Ihana blogi!

    http://therhythmoftherush.blogspot.fi

    VastaaPoista
  14. Jeee kivaa et alotit bloggaamisen kun puhuit sillon kesällä siitä! Meinasin moneen kuvaan sulle instagramissa laittaa kommenttia että alota bloggaaminen kunnes mä nyt löysin (vasta) tän kun olin sun profiilissa stalkkaamassa haha :) Jään ehdottomasti lukemaan! -Jane

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Jane, tää sai kyllä hymyn huulille! <3 Hahah alotin vähän salaa tossa loppu kesästä ihan kokeilumielessä ja tässä sitä ollaan! :-) Jää ihmeessä, oot enemmän kuin tervetullut!

      Poista