perjantai 30. syyskuuta 2016

Mun meikkipussin tsekkaus

Meikit ja meikkaus on aina kiinnostanut mua tosi paljon. Samanlailla kuin mitä muukin kosmetiikka, hiustuotteet ja ylipäätänsä kauneus. En ole mikään ammattilainen, mutta ajattelin että ois kiva tehdä tällainen kurkkaus mun meikkipussiin -postaus! Ja jatkoa tälle postaukselle olen suunnitellut meikkisiveltimien esittelyn muodossa. Miltä kuulostaisi? 
Mun meikkaus on aika simppeli juttu, en kikkaile mitään kauheammin arkimeikissä. Silloin tällöin on kuitenkin niitä päiviä kun tekee mieli panostaa meikkiin vähän enemmän. Ja kokoajan sitä tulee uusia meikkitrendejä seurailtua ja kokeiltua!




Hiusalalla tuli käytyä osittain yksi ehostuksen kurssi, josta hieman jotain perusteita muistan. Siellä kuitenkin opin myös sen, että kuinka hankalaa toista on meikata. Kaikilla on ne omat mieltymykset, miten rajaukset, kulmat taikka varjostukset tehdään. Mun mielipide on se, että sitä osaa itse meikata itsensä kaikkein parhaiten. Tai ainakaan mulla ei oo mitään hyviä kokemuksia siitä kun joku muu meikkaa mua (voi hiusala... hahaha).


Pohjameikistä löytyy suurimmaksi osaksi Lumenen tuotteita. Pohjustusvoiteena käytän Lumenen Beauty Base Moisturising & Illuminating Primer -pohjustusvoidetta, jonka oon todennut ihan hyväksi. Toisaalta muuta pohjustusvoidetta en ole kokeillutkaan. Meikkivoiteena on jatkanut monta vuotta CC-voide sävyssä light. Jotain uutta voisi ehkä kokeilla, mutten uskalla vaan vaihtaa! Silmien alle ostin vähän aikaa sitten Urban Decayn Naked Skin peitevoiteen, mutta valitettavasti hätäpäissäni lentokentällä valittu sävy on hieman liian tumma. Toisena peitevoiteena käytän Lumenen tummille silmien alusille tarkoitettua peitevoidetta, mutta tässä ei ole ihan niihin kuuden aamuherätyksiin tarpeeksi pigmenttiä. Viimeisenä tämän kaiken kiinnitän värittömällä irtopuuterilla.


Seuraavaksi sitten silmämeikki ja kulmat. Kulmat on ehkä se asia mihin mulla menee eniten aikaa aamuisin. Käytin ennen puuterimaisia kulmavärejä, mutta hypetyksen vuoksi ostin Anastasian Diprow Pomaden, ja oon ollut kyllä tosi tyytyväinen! Tää löytyy sävyssä ash brown, ja kylmän ruskea sävy sopii mun mielestä tosi hyvin mulle. Muuna silmämeikkinä käytän kulmaluulla Nyxin korostuspaletin highlighteria ja luomivaossa haalean ruskeaa. Joskus saatan yrittää jotain uutta luomiväreillä, mutta toistaiseksi en ole siinä onnistunut kovinkaan hyvin... Yks mikä mun silmämeikissä on ollut jo monta vuotta, on eyeliner. Ja aina olen käyttänyt Rimmelin linereita. Hinta-laatu suhde on niissä vaan todella hyvä! Kissamaiset rajaukset tulee jo ihan itsestään, enkä tunne oloani hyväksi ilman niitä! Ripsarina menee Lumenen uutuus, mutta tää on mulla päässyt vähän kuivahtamaan. Pitää varmaan herätellä tätä henkiin tipalla silmämeikin poistoainetta.



Muutama vuosi takaperin en edes tiennyt korostuksesta taikka varjostuksesta mitään. Laitoin aurinkopuuteria otsaan, ja poskiin ja lisäsin hieman punaa poskipäille. Onneksi tästä ajasta ollaan tultu jo eteenpäin, ja löysin heti kerta ostamalla mun suosikin. Tää Nyxin paletti on yllättänyt mut ihan täysin, ja huomaakin, että tuo kylmän ruskea ja kaksi vaaleinta sävyä on ollut mun suosiossa. Kaikki jotka miettii tän ostamista, niin suosittelen, todellakin! Poskiin käytän vieläkin punaa, ja sitä asiaa ajaa Lumenen heleä puna tuossa aurinkopuuteri & poskipuna combossa.


Tässä on suurinpiirtein ne meikit, mitä käytän päivittäin. Lisää meikkejä löytyy kyllä, mutta suurin osa on käyttämättömiä. Oon joskus meikannut huomattavasti enemmän mitä nykyään, mutta tällä hetkellä mennään näillä. Yks asia mitä kuitenkin aina lisään näiden jälkeen, on huulimeikki. 
Mietin, että pitäiskö tehdä joku meikkitutoriaali teille, jos osaisin tehdä jonkun siistin meikin! Täytyy laittaa harkintaan, ja meikkipussin päivitys on myös edessä. Uusien tuotteiden kokeilu on mulle vaan tosi pelottavaa, kun ei tiedä että mikä käy ja mikä ei! Mitäs mieltä ootte mun meikkipussista? Löytyykö teiltä samoja juttuja?

14 kommenttia:

  1. Oii kaikki meikki- ja kosmetiikka-aiheiset postaukset kiinnostaa todella paljon! Tästä löytyi itse asiassa aika montakin tuttua tuotetta :) Lumenen CC-voide oli munkin suosiossa jossain vaiheessa, mutta nykyään tykkään käyttää vähän peittävämpiä meikkivoiteita. ABH:n Dipbrow Pomade on ihan mahtava tuote ja Rimmelin eyelinereita on tullut käytettyä ties miten monta<3 :D Toi NYXin korostus-/varjostuspaletti sen sijaan ei päässyt mun suosiooni. Tykkään kyllä noista tummista sävyistä, mutta toi vaalea mattasävy ei ole riittävän vaalea mun iholleni :/ Nykyään käytänkin yleensä voidemaisia korostus- ja varjostusvärejä :) UD:n peiteaine ja osa noista Lumenen tuotteista on myös tuttuja, tota Lumenen poskipunaa on varsinkin tullut käytettyä joskus todella paljon<3

    Tee ihmeessä esittelyä sun meikkisiveltimistä ja meikkitutoriaalikin kuulostaa tosi hyvältä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niitä sit myös tulee! Kiva kuulla! Harmi että toi Nyxin paletti ei iskenyt! Onhan totta että se vaalea matta sävy ei ole ihan niiiin vaalea mitä se vois olla, mutta mulla se toimii! Pitänee vaan ostaa toi Naked peiteaine vaaleammassa sävyssä niin se toimii taas! Mäpäs kehittelen lisää jotain meikkiaiheisia postauksia! Kiitos ihanasta kommentista <3

      Poista
  2. Omasta meikkipussista löytyy muutamia samoja juttuja! :) NYX:in tuotteet on huippu hyviä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska kuulla! Mäkin oon kyllä tykästynyt Nyxin tuotteisiin ihan toden teolla! :-)

      Poista
  3. Todella kiva postaus :) Mä tykkään lukea muiden meikkipussien sisällöstä, sillä usein löytää itselleen uusia tuotteita, joita kokeilla :) Tuo on kyllä ihan totta, että toista on vaikea meikata :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit! Se on kyllä totta, että tällaisista postauksista löytää aina uusia tuotteita itsellekin! :-)

      Poista
  4. Paljon samoja tuotteita löytyy mun pussista! Oon kanssa jo vuosia käyttänyt tuota Lumenen CC meikkivoidetta ja hiukan himottelis kokeilla jotain uutta. Niin monta kertaa vaan tullut tehtyä täysiä vikaostoksia tolla saralla, etten ole vaan uskaltanut! :D

    - Linda N.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, kiva kuulla! Lumenen CC voide on kyllä parasta, mutta vaihtelu aina virkistää! Pakko kyllä vaan uskaltaa testata jotain uutta, voisin vaikka kirjoittaa sitten jotain postausta, jos se auttais muitakin kokeilemaan uutta! :-)

      Poista
  5. Tuttuja meikkejä! Mulla on itselläni käytössä mm. tuo Nyx:in paletti, ja oon ollut tyytyväinen. :)
    Meikkitutoriaali ois kyl tosi kiva! Ja ihanat kuvat muuten oot saanut otettua näistä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Nyxin paletti on huippu! Täytyy harkita sitä tutoriaalia! Kiitti paljon <3

      Poista
  6. Mistä toi kukkaruukku on hankittu? Näyttää tosi kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tuo lasinen säilykepurkki? Se on ikeasta niitä kannellisia lasipurkkeja! :-)

      Poista
  7. Mun nyxin paletti näyttää ihan tismalleen samalta! Kaikki kylmät sävyt alkaa vedellä viimeisiään, vaikka yritänkin parhaani mukaan säästellä niitä :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah! Toi taitaa olla yleinen ongelma kaikilla! :-D Harmi että noita värinappeja ei saa vieläkään tilattua mistään erikseen Suomeen :-(

      Poista