Top Social

sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Mitä hyvinvointi merkkaa mulle?



Hyvinvointi on mun mielestä tosi laaja käsite. Hyvinvointi voi olla säännöllisiä treenejä, hyvää fyysistä kuntoa ja näkyviä vatsalihaksia. Hyvinvointi voi olla terveellistä ruokaa, säännöllisin väliajoin ja ravitsevin sisällöin. Mutta mulle tällä hetkellä tärkein hyvinvointi lähtee sisältä. Kaikki hyvinvoinnin osa-alueet on sidoksissa toisiinsa, ei treeni kulje jos mieli on hajalla, eikä mieli toimi jos ruokavalio on päin peetä. Jokaista osa-aluetta tulis kehittääkin tasapaksusti, mutta kuitenkin yrittämättä liikaa, koska ei stressaus hyvinvoinnista ole myöskään hyväksi. 







Aion viettää nyt hyvinvointien syksyn. Aion keskittyä mun henkiseen vointiin, ja parantaa sitä myös syömällä hyvin ja liikkumalla. Liikunta on yksi asia, mikä multa on nyt jäänyt kokonaan, ja se on saatava takaisin mun vuorokausirytmiin. Muttei aikomukseni ole todellakaan tehdä mitään hampaat irvessä, vaan haluan etsiä sen mun tavan toimia ja voida hyvin.

Kolme lupausta itselleni

  1. Olen tyytyväinen itseeni, teen parhaani ja se riittää. Kukaan ei ole yli-ihminen, eikä tarvitsekaan olla. Ollaan ihania ihan sellaisina kuin ollaan 
  2. Tavoite on syödä säännöllisesti. Ei enää pitkiä päiviä pelkällä aamupalalla ja kauhealla iltamättämisellä.
  3. Ja nyt lähtee ne lenkkipolut koreaksi, muistan kuinka paljon nautin siitä, kun vetäisin vain kuulokkeet korville ja lähdin hölkkäämään.
Haluan myös ruokavalion ja liikunnan lisäksi kirjoitella mun henkisestä hyvinvoinnista, ja siihen vaikuttavista asioista kuten esimerkiksi kateudesta, epävarmuudesta, virheiden hyväksymisestä ja muista tämän tyyppisistä aiheista. Mutta oon myös huomannut, että nää jutut tulee itsestään, eikä väkisin vääntämällä. Joten hyvinvoinnista on tekstejä tulossa hyvin monipuolisesti, mutta vain omalla painollaan. Toivottavasti tykkäätte tälläisistä vähän pintaa syvemmälle menevistä aiheista! Mitkä on teidän kolme hyvinvointiin liittyvää lupausta syksyksi?


Kuvat: Laura Eerola
10 kommenttia on "Mitä hyvinvointi merkkaa mulle?"
  1. Onpa sulla kiva blogi! Sait musta uuden lukijan ;-D

    Tää postaus oli erityisesti mun mieleen :-) itsekin haluaisin erityisesti ymmärtää sen, että kaikki vaikuttaa kaikeen. Ei voi olla hyvä olo fyysisesti, jos on psyykkisesti paha mieli!

    http://avaruhin.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos! Kiva kuulla! :) Mukava kuulla että tykkäsit myös postauksesta! Oon samaa mieltä sun kanssa! Ja mun mielestä kaiken alku on psyykkinen hyvinvointi! :)

      Poista
  2. Toi on niin totta et kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tosi hyvä postaus tää, ja ootan innolla noita tulevia juttuja kans :)

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, se kyllä pitää paikkaansa! Kiva että tykkäsit postauksesta, lisää tällaisia yritänkin viritellä jatkossa! :)

      Poista
  3. Sun suunnitelmat/lupaukset kuulostaa super hyvälle!<3 Ihanat kuvat tässä postauksessa :) Mahtavaa uutta viikkoa<3 Xx

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Kiitos paljon!! <3 Ihanaa viikkoa sullekin! :)

      Poista
  4. Ihana postaus ja vitsit susta saa niin upeita kuvia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, kiva että tykkäsit! <3

      Poista
  5. Mun mielestä tosi hyvä postaus! Omasta mielestäni hyvinvointi on sitä, kun on sinut itsensä kanssa ja luottaa omaan mielipiteeseen. Se on vähän kuin, miksi pyytää anteeksi, jos ei ole edes pahoillaan. Tärkeintä on se, että ei vertaa muihin ja on tyytyväinen omissa nahoissa ja teoissansa.


    http://finnlandsnorsk.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että pidit! Nimenomaan! Tää oli tää mun pointti, et se hyvinvointi lähtee itsestä, syvältä sisältä! :)

      Poista