sunnuntai 7. elokuuta 2016

Easy like Sunday morning






Mä rakastan aamuja. Hitaita, laiskoja, rauhallisia. Easy like Sunday morning on mun elämän aforismi. Yritän toteuttaa jokaisen aamun ilman kiirettä (jollei lasketa aamuja, jolloin töissä täytyy olla 06.00). Aamurutiinit mulla koostuu yleensä kahvin keitosta, suihkusta, meikkaamisesta, aamupalasta ja vaatekriisistä. Kahvi on se millä saan aamun käyntiin ja sen jälkeen pystyn ihan mihin vaan. Kiire on se pahin vihollinen. Mulla yleensä kiireessä mikään ei mee niinkuin pitäisi, kahvit läikkyy lattioille, ripsarit levähtää silmäluomiin, tukka ei asetu mitenkään... Lista vois olla vaikka loputon. Nämä on niitä syitä, miksi tulee välttää ultimaattinen kiire eli huono aamu!

Näin nykyään aamuihmisenä, ajattelin jakaa teille pari vinkkiä, miten mä yritän saada mun arkiaamuista aina ihan hieman mieluisempia!



1. Herää aiemmin

Herää aikaisemmin kuin yleensä, jopa vartti saattaa riittää lisäämään aamuun mielekkyyttä, kun on aikaa herätä rauhassa. (Tietysti jos herätyskello on soimassa 4.30 en itsekään vaivaudu heräämään aikaisemmin. Tuohon aikaan aamusta ei vaan voi yksinkertaisesti olla hyvää aamua.)


2. Tee asioita etukäteen

Älä jätä turhia hommia aamuksi, esim laukun pakkaamista tai päivän vaatteiden pähkäilyä! Jos illalla ennen sänkyyn pomppaamista on aikaa, mikset tekisi asioita valmiiksi? Mä hei lataan kahvinkeittimenkin illalla seuraavalle aamulle valmiiksi!


3. Tee mieluisia asioita

Jos sulla on joku älytön lempibiisi, laita se aamulla soimaan. Jos tykkäät lastenohjelmista, katso vaikka niitä. Tai kuten mä, laita se rauhoittava Ylen aamu-tv päälle ja kuuntele päivän sää ja uutiset monta kertaa aamun aikana :D

4. Jätä koti siistiksi

Petaa sänky kun nouset, huuhtele kahvipannu, laita astiat tiskikoneeseen... Näin aamu jatkuu ainakin mulla mielekkäämpänä, kun ympärillä on siistiä.

5. Syö hyvin

Syö aivan älyttömän hyvä aamupala! Huom. käytä kohtaa 2. 


Nää on ne asiat mitkä saa mut joka aamu muistamaan et hei, I got this! Ihanaa sunnuntaita!



Ps. Lupaan lukea tän postauksen aina kun mulla on huono aamu!

6 kommenttia:

  1. Aamu on mun lemppariaika päivästä ja haluan aina viikonloppuisinkin nousta ajoissa, että ehdin nauttia siitä pitkään, haha :D Tuo on myös musta tosi hyvä vinkki, että pakkaa esim. laukun illalla jo valmiiksi niin ei tarvitse aamulla miettiä enään sitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah sama täällä! Joo, etukäteen asioiden tekeminen helpottaa kyllä aikaisia aamuja! :)

      Poista
  2. Voi miten ihania kuvia, olet hurjan kaunis! :) Kannatan kyllä tuollaisia kiireettömiä aamuja, päivä alkaa silloin paljon paremmin kun ei ole kiire mihinkään ja asiat saa tehdä ihan rauhassa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Tuuli <3 kiireettömät aamut on vaan ihania, ja ne antaa myös hyvän fiiliksen loppupäivälle! :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Lauraseni! <3

      Poista