tiistai 30. elokuuta 2016

Back to basics: Myslipatukat

Ah, arki. Arkeen paluu kuulostaa mun korvaan nyt vaan niin hyvältä. Rutiinit, aikaiset aamut,  kotiruoka (!!!) ja työt. Pitää alkaa kehittelemään jotain tosi kivoja arkiruoka reseptejä mitä voisin tänne jakaa, tuntuu nimittäin siltä että oon täynnä inspiraatiota ruoanlaitosta. Enkä oikeasti tiedä mistä tää tulee. Mua on alkanut mietityttämään hyvinvointi, ja vielä enemmän mielen hyvinvointi. Ei keho voi hyvin, jollei mieli voi. Ja toistepäin. Ja mieli voi hyvin, kun on ihanaa välipalaa!

Tein tänään itse ensimmäistä kertaa ikinä myslipatukoita. Niistä tuli niiiin hyviä, että pakko testata tätä reseptiä esimerkiksi vaikka kuivatuilla mustikoilla tai vadelmilla ja erilaisilla pähkinöillä.

 

Myslipatukat

4 dl kaurahiutaleita
1 dl kookoshiutaleita
1 dl manteleita ja cashew pähkinöitä
1 dl kuivattuja karpaloita
1 tl kanelia
1/2 dl siirappia
1/2 dl kookosöljyä
50 g valkosuklaata

Ei sen vaikeampaa kuin kuivat aineet yhteen ja pähkinät ja valkosuklaa rouhittuna sekaan. Keitä siirappia ja kookosöljyä niin, että kookosöljy sulaa ja sekoita seos kuiviin aineisiin. Taputtele seos leivinpaperilla vuorattuun vuokaan ja paista noin 10 minuuttia 175 asteisessa uunissa.

Anna paistoksen jäähtyä, ja leikkaa patukoiksi tai kuutioiksi. Mun paistos oli ehkä hivenen liian kuiva, nimittäin ihan reunimmaiset patukat murenivat hieman leikatessa. Joten kookosöljy-siirappi seosta kannattaa lisätä jos näyttää kuivakalta! Nää vois koristella valkosuklaalla, mutta mä skippasin sen, nämä menee nimittäin täysin ilman koristelujakin! 



Nää on helppo napata mukaan töihin, kouluun, kaupungille tai mihin vaan. Kääräisee vaikka folioon ja siinä onkin jo helppo välipala mukaan. Oottekos kokeillut itse myslipatukoiden tekemistä? 

8 kommenttia:

  1. Oi että noi kuulostaa ja näyttää ihan superherkullisilta! Myslipatukat on tosi hyviä, mutta loppupeleissä aika kalliita niin varmaan pitäisi joskus itsekin koittaa tehdä itse näitä :) Kiitos paljon reseptistä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis nää oli tosi hyviä! Suosittelen todellakin kokeilemaan! :) Nää puree pahimpaan välipalanälkään. Olehyvä vain! <3

      Poista
  2. Oioi näyttää niin hyvältä, täytyy heti päästä kokeileen tätä reseptiä sillä noi patukat tulee ehdottomasti käyttöön arjessa! Useesti oon myslipatukoiden resepteihin törmännyt mutta musta tuntuu et nyt ne lähtee vihdoinkin kokeiluun ;-D

    https://notttwice.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan! Toi kookosöljy toi ihanan maun tohon ja tota reseptiäkin voi miksailla niin paljon mielensä mukaan! :)

      Poista
  3. Näyttääpä kyllä hyviltä! :P Olen jotenkin aina ajatellut, että myslipatukoiden tekeminen olisi jotenkin tosi vaikeaa ja aikaavievää, mutta luultavasti olen ollut koko ajan väärässä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis oli tosi hyviä! Ja ei todellakaan vienyt aikaa, 20 minuutissa mulla oli vuoallinen myslipaistosta ja sen kun antoi jäähtyä ja viipaloida niin olikin parikymmentä patukkaa! :)

      Poista
  4. Mä en oo koskaan ees tajunnut, että myslipatukoita voi tehdä itse! Tää lähtee kyllä niin kokeiluun, onneks poikkesin sun blogiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah! Nonni, eikun kokeilemaan vain! :-)

      Poista